Вихователю
1.В гості до сонечка2.Пальчикові ігри
3.Заняття Добрі слова. Чарівні слова
4.Конспект заняття з математики
5.Дидактичні ігри орієнтування в просторі
6.Дидактичні ігри ознайомлення з ловкіллям
7.Ігри для розвитку творчого мислення
8.Пальчикові вправи
9.Дидавтичні ігри з природознавства
Дихальна гімнастика для дітей дошкільного віку
1. «Годинник»
Стоячи,ноги злегка розставити,руки опустити. Вимахуючи прямими рукам уперед, вимовляти «тік-так». Повторити 10—12 раз.
2. «Дудочка»
Сидячи,пензля рук стиснуті в трубочку,піднято вгору. Повільно видихаючи,голосно вимовляти «ду-ду-ду». Повторити 4—5 раз.
3. «ПІВЕНЬ»
Стати прямо,ноги порізно,руки опустити. Підняти руки убік,та був ляскати вони за стегнам. Выдыхаючи,вимовляти «ку-ку-рі-ку». Повторити 5—6 раз.
4. «КАША КИПИТЬ»
Сидячи, одна рука лежить животі, друга—на грудях. Втягуючи живіт — вдих,випинаючи живіт — видих. Выдыхая,голосно вимовляти «ф-ф-ф-ф-ф». Повторити 3—4 разу.
5. «ПАРОВОЗИК»
Ходити кімнатою,роблячи поперемінні рухи руками і примовляючи «чух-чух-чух». Повторювати протягом 20—30 секунд.
6. «НА ТУРНИКУ»
Стоячи,ноги разом, гімнастичну палицю тримати двома руками. Підняти палицю вгору,піднятися на носки—вдих, палицю опустити за лопатки—довгий видих. Выдыхая,вимовляти «ф-ф-ф-ф-ф». Повторити 3—4 разу.
7. «КРОКОМ РУШ!»
Стоячи,гімнастична палиця до рук. Ходьба,високо піднімаючи коліна. На 2 кроки—вдих,на 6—8 кроків — видих. Выдыхаючи, вимовляти «ти-хі-хі-ше». Повторювати протягом 1,5 хвилини.
8. «НАСОС»
Стати прямо,ноги разом,руки опущені. Вдих, потім нахил тулуба в сторону—видих, руки ковзають вздовж тіла, голосно вимовляти «з-з-з-з-з»,«з-з-з-з». Повторити 6—8 нахилів у кожен бік.
9. «РЕГУЛЮВАЛЬНИК»
Стоячи,ноги на ширині плечей,прва рука піднята вгору,інша відведена убік. Вдих носом,потім поміняти становище рук і під час подовженого видиху вимовляти «р-р-р-р-р». Повторити 5—6 раз.
10. «ЛЕТЯТЬ МЯЧИ»
Стоячи, руки із м'ячем піднято вгору. Підкинути м'яч від грудей вперед. Вимовляти, видихаючи,тривале «у-x-x-x-x». Повторити 5—6 раз.
11. «РОСТИ ВЕЛИКИЙ»
Стати прямо,ноги разом,підняти руки вгору, добре потягнутися,піднятися на носки—вдих,опустити руки-вниз,опуститися на всю ступню — видих. Видихаючи вимовляти «у-x-x-x-x». Повторити 4—5 раз.
12. «ЛИЖНИК»
Імітація ходьби на лижах протягом 1,5—2 хвилин. На видиху вимовляти «м-м-м-м-м».
13. «МАЯТНИК»
Стоячи, ноги розставлено на ширину плечей, палицю тримати позаду лише на рівні нижніх кутів лопаток. Нахиляти тулуб убік. При нахилі—видих, вимовляти «т-у-у-у-x-x».
Повторити по 3—4 нахили у кожен бік.
14. «ГУСИ ЛЕТЯТЬ»
Повільна ходьба протягом 1—2 хвилин. Піднімати руки убік — вдих, руки вниз—видих,вимовляти «р-у-у у-у».
15. «СЕМАФОР»
Сидячи,ноги зсунуто разом. Піднімати руки в стороны—вдих, повільно опускати вниз—подовжений видих,вимовляти «з-з-з-з-з». Повторити 3—4 разу. Пальчикові вправи для дошкільнят
Конспект заняття "Подорож у країну Смішариків"
Тема: «Подорож у країну Смішариків»
Цілі:
Освітні завдання: Систематизувати уявлення дітей про різні види транспорту. Активізувати словник по даній темі.
Вчити складати зв'язні описові розповіді за схемами.
Удосконалювати граматичний лад промови.
Розвиваючі завдання: Розвивати у дітей фонематичний слух, дрібну моторику рук.
Розвивати зв'язне мовлення, навички мовного спілкування, домагатися повних відповідей на питання. Розвивати пам'ять, словесно-логічне мислення, довільну увагу, творчу уяву, фантазію, винахідливість шляхом використання методів ТРВЗ. Розвивати общеречевые навички.
Формувати незалежність мислення, тобто вміння знаходити власне рішення, оригінальні відповіді, доводити свою точку зору.
Виховні завдання: Формувати навички співробітництва на занятті. Створювати позитивний емоційний фон. Виховувати самостійність, активність, культуру спілкування і почуття колективізму. Виховувати доброту, бажання допомагати тим, хто потребує допомоги.
Діти входять в групу.
Вихователь: Здрастуйте, хлопці.
Діти: "Здрастуйте!".
Вихователь: Мене звуть Оксана Вікторівна.
По доріжці до вас снігової поспішала
Милувалася, як життя хороша,
Мені здавалося, що сьогодні навіть сонце світило
І моя посміхалася душа.
І своїм хорошим настроєм я хочу поділитися з вами. Я буду дуже рада, якщо і ви посміхнетеся мені.
Вихователь: Хлопці, сьогодні я отримала відео лист від Піна з відомого мультфільму. А ви знаєте, з якого мультфільму цей герой?
Діти: Так, з мультфільму «Смішарики»
Вихователь: А яких героїв ви ще знаєте?
Діти: Крош, Нюша, Лосяш, Копатич...
Вихователь: Хочете подивитися це відеолист?
Діти: Звичайно, хочемо.
(Педагог включає відеозапис.)
Пін: Здрастуйте, хлопці. Мене звуть Пін. Я звертаюся до вас за допомогою. Допоможіть мені - геніального винахідника - сконструювати абсолютно новий, ще нікому невідомий вид транспорту для зимових забав, який я хотів подарувати дітям і порадувати їх. Я вже майже винайшов його, але налетів сильний вітер і всі мої креслення переплутав. Тому я вибрав в Бєлгороді найкращих і винахідливих дітей дитячого садка №42 і запрошую вас у свою майстерню допомогти закінчити проект.
Вихователь: Ви готові допомогти Піну?
Діти: Так готові?
II. Основна частина.
Вихователь: Хлопці, Пін впевнений, що ви винахідливі та кмітливі хлопці, але перш, ніж приступити до роботи він приготував для вас одне завдання: називається: «Уяви собі»
Я називаю одне слово, а ви скажіть, що ви уявляєте, коли чуєте: літак, поїзд, санки.
Вихователь: Хлопці, які ви молодці. Ви і правда все знаєте. Піну саме такі й потрібні: розумні та кмітливі помічники, ви все зараховуєтеся в команду конструкторів-винахідників. Ви готові відправитися в майстерню Піна?
Діти: Так, готові.
Вихователь: Діти, скажіть, які ви знаєте казкові види транспорту?
Діти: ступа Баби Яги, піч Емелі, чоботи-скороходи, килим-літак, повітряна куля.
Вихователь: Які ви розумні, дозвольте, я буду називати вас розумники? Хлопці, скажіть, а який казковий вид транспорту схожий на Смішариків.
Діти: повітряна куля.
Вихователь: відправимося в Країну Смішариків на повітряних кульках. Виберіть собі кульку і підійдіть до нього - ми сядемо на кульки - полетимо до Смішарики. Повторюйте за мною руху.
(діти виконують ігрове вправу під музику за показом дорослого)
Вихователь: Хлопці, я пропоную вам поставити транспорт на стоянку і поглянути на екран.
З'являється Пін: Здрастуйте, хлопці. Я почув свою улюблену пісеньку і зрозумів, що до нас прилетіли гості. Я дуже радий, що ви подивилися моє відеолист і поспішили на допомогу. Мені потрібно винайти новий вид транспорту для зимових забав і у мене дуже мало часу, зима вже скоро закінчиться.
Вихователь: Діти, допоможемо Піну? Займайте свої робочі місця (на екрані слайд із зображенням фантастичної майстерні Піна.)
Вихователь: Хлопці, згадайте, будь ласка, а які існують види транспорту?
Діти: (наземний, повітряний, водний, залізничний).
(на екрані з'являються кілька картинок одного виду транспорту)
Вихователь: Хлопці, ви знаєте, Пін дуже піклується про безпеку на дорогах, закликає всіх дотримуватися правил дорожнього рух, і він приготував для нас загадку:
На самому перехресті
Висить чаклун триокий,
Але ніколи не дивиться
Трьома очима відразу.
Що це?
Діти: Світлофор.
Вихователь: Ну звичайно, світлофор. Діти, перед вами світлофори, хочете ми з вами оживимо їх, запалимо їх вогники. Згадайте, якого кольору верхній сигнал світлофора?
Діти: Червоного.
Вихователь: Візьміть червоний квадрат, скачайте з нього кульку і приклейте на світлофор. Про що він сигналізує?
Діти: Проїзду немає.
Вихователь: Тепер запалимо жовтий колір, що він означає?
Діти: увага.
Вихователь: А тепер запалимо зелений. Що він означає?
Діти: можна рухатися.
Вихователь: я пропоную вам трішки відпочити і пограти в гру «Світлофор». Виберіть шапочку з зображенням наземного транспорту і уважно слідкуйте за сигналами світлофора, дотримуйтесь правил дорожнього руху.
Физминутка:
На нашій вулиці
Машини, машини.
Машини малятка,
Великі машини,
Поспішають вантажні,
Фырчат легкові,
Поспішають, біжать,
Наче живі.
Вихователь: Всі на дорогу за стоп-лінію.
(На слайді світлофор, рухаємося, слідуючи сигналам)
Вихователь: Розумники і розумниці, ви вміло слідували сигналам світлофора. Віднесіть шапочки і сядьте на свої місця. Пін просив допомогти йому винайти новий транспорт для зимових забав. Але для початку згадаємо, на чому діти катаються взимку?
Діти: на лижах, санках, ковзанах, на снігоході)
Вихователь: Вірно. Але ж нам потрібно придумати транспорт новий, незвичайний. Сумісний спортивний інвентар для зимових забав - санки з іншими видами транспорту: повітряним - вертольотом і залізничним - поїздом. Але для початку потрібно дізнатися, їх яких деталей вони складаються. А допоможе нам у цьому чарівна драбинка.
На першої сходинки - що називаємо це, на другий - з яких частин він складається, (деталі, за допомогою яких транспорт рухається, місце розташування пасажирів, яка деталь приводить у рух), на третій - розмір, на четвертій - форму, на п'ятій - колір, на шостий - матеріал, з якого він виготовлений, на сьомій сходинці говоримо, для чого ми його використовуємо.
Вихователь: я вам розповім про санках, а ви переходите очками разом зі мною зі сходинки на сходинку.
Вихователь: А тепер я пропоную вам розповісти про поїзді.
(діти по ланцюжку описують поїзд)
Вихователь: Які молодці. А хто хоче розповісти про вертольоті?
(одна дитина закріплює вивчене і описує вертоліт)
Вихователь: Чудово, поаплодуємо йому. А зараз відпочинемо, гімнастику для очей проведемо. Покатаємося разом з Піном з гірки.
Вихователь: Хлопці, ми описали існуючий транспорт, а тепер приступимо до винаходу незвичайного. У чарівних коробочках знаходяться деталі від цих видів транспорту, викладіть їх на столі в тій же послідовності, що і на дошці. А тепер подумайте, яку деталь краще взяти, щоб винайти новий транспорт для зимових забав. Не забудьте, від кожного виду транспорту можна взяти тільки одну деталь.
Викладіть свою модель на магнітну дошку. І обов'язково придумайте йому назву.
санки
|
поїзд
|
вертоліт
|
мотузка
|
двигун
|
гвинт
|
сидіння
|
вагон
|
корпус
|
полози
|
колеса
|
шасі
|
(Діти, шляхом перебору різних варіантів, винаходять новий транспорт для зимових забав, 2-3 дитини розповідають, які деталі вони брали і як новий транспорт називається?)
Вихователь: Здорово, який цікавий і незвичайний транспорт у вас вийшов. А тепер візьмемо найпотрібніші деталі від кожного транспорту і зробимо модель для Піну. Щоб наш транспорт добре пересувався по снігу яку частину краще взяти від санок. Візьміть цю деталь і прикріпіть до макету майбутньої моделі. Щоб в ньому було тепло, світло і помістилося багато дітей - що візьмемо від поїзда. Щоб злітав і безпечно приземлявся що взяти від вертольота.
Після чого виконується колективна аплікація цього транспорту, використовуючи картинки. Назвемо його, наприклад: Снеголет.
Вихователь: Хлопці, але у нас вийшло плоске зображення нового транспорту, а Пін просив справжню модель. Ви знаєте, у мене є один чарівний прилад - «смехотрон» (ящик з подвійним дном). Може бути він нам допоможе? Хочете перевіримо. Візьмемо Снеголет і вкладемо його в «смехотрон». Працює він тільки від дзвінкого ребячьего сміху. Посмійтеся весело і завзято і ми перевіримо, чи працює він? Ось це так! Все вийшло. Я думаю, Пін буде дуже задоволений (залишаємо винахід).
З'являється Пін
Пін: Дякую, вас друзі, за суміщення різних видів транспорту в одному. Я навіть не сумнівався в тому, що ви мені допоможете. Діти будуть дуже раді нового винаходу. Ну а мені пора прощатись, піду будувати справжню машину. До побачення і спасибі велике.
Вихователь: Хлопці, вам сподобалося допомагати Піну? А що ще вам сподобалося на сьогоднішньому подорожі?
Діти: сподобалося літати на повітряних кульках, сподобалося грати в смехотрон, сподобалося бути конструкторами.
Вихователь: Ну що ж, нам пора повертатися назад у дитячий сад. Візьмемо повітряні кулі і полетимо додому.
Під музику діти виконують рухи за показом дорослого.
Вихователь: Хлопці, а ось ми і вдома (на слайді фото їх садка). Кульки залиште на згадку про нашу подорож. Які ми з вами молодці, дуже добре попрацювали і допомогли Піну поєднати різні види транспорту в одному.
Вихователь: Хлопці, а це повітряна кулька Піна, залиште, будь ласка, на пам'ять про себе на ньому свій настрій.
Вихователь: В подяку за кмітливість і винахідливість Пін передає вам ці медалі - тепер ви з гордістю можете носити високе звання конструктора-винахідника. Дякую всім за допомогу, мені було з вами весело і цікаво.
Підсумок заняття
Явища неживої природи
Мета: Ознайомити дітей з явищами переходу речовин з твердого стану в рідкий (танення льоду) та з рідкого стану в твердий (замерзання води); рідини в пару, пари в рідину (лід перетворюється у воду, а вода – у пару).
Матеріал: Куски льоду, дві пробірки, сухе горюче, розетки для перетворення води в твердий стан, білий папір, ножиці.
Хід заняття
Діти, давайте пригадаємо, яка тепер пора року? (відповідь дітей)
Скажіть, а чим зима відрізняється від інших пір року? (відповідь дітей)
Чи ви любите зиму? Чому?
А зараз послухайте віршик.
Ой, ладусі, ладки, ладки!
Із сніжку у нас оладки.
Прийде сонце – добрий гість,
І оладки всі поїсть.
Про що розповідається у цьому вірші?
Діти подивіться, що я принесла до групи. Показую дітям кусок льоду. Потримавши в руці, демонструю, як поступово він перетворився у воду. Діти розповідають, що сталося з льодом (Твердий лід у теплі розтанув і перетворився у рідину - воду).
Діти, а в який стан може перетворитися вода? (відповідь дітей). Що для цього потрібно? Хто спостерігав це явище?
Ми побачили рідину у двох станах, а існує ще третій стан – хто знає який? (відповідь дітей)
Продемонструвати перетворення льоду в рідину та рідини у пару.
Діточки, а зараз я розповім вам казку про Сніжинку. А ви рівненько сідайте та уважно слухайте.
КАЗКА ПРО СНІЖИНКУ
Була зима. З неба сипались сніжинки. Одна сніжинка щойно народилася. Вона весело танцювала танок зі своїми сестрами. Довкола було дуже гарно-усе блистіло та світилося. Маленькій сніжинці було весело та радісно, бо ще ніколи не бачила такої краси.
Наша сніжинка опускалася повз вікна квартир, звідки було чути спів колядок, музику, веселий сміх. Пролітаючи біля одного вікна сніжинка вирішила заглянути у шибку. У кімнаті було багато дітей. Вони співали колядки, танцювали довкола ялинки, гралися. З кімнати линув дзвінкий дитячий сміх. Сніжинка була захоплена дітьми. Вона вирішила залишитися жити на цьому підвіконнику.
Минуло багато часу. Раптом одного дня наша сніжинка відчула, що їй дуже гаряче. Вона не розуміла, що сталося, сердечко її закололо і вона почала плакати. Через кілька секунд вона перетворилась на краплю води.
(Діти хто скаже, що сталося?)
Так прийшла весна, пригріло яскраве сонечко і сніжинка перетворилася на крапельку води.
Отже, наша сніжинка та всі її сестри перетворилися на малі та великі краплі води. Крапельки котилися додолу утворюючи потічок. З потічка наша тепер вже краплинка попливла у річку. Нашій краплині сподобався теперішній її стан. Довкола така краса. А ну діти, хто підкаже, що робилося довкола? Що діється весною? Зеленіє травичка, листочки розпускаються, з'являються різні квіти, запахом яких наповнялося все довкола. Усюди линув спів пташок, які поверталися з теплих країв. Одним словом уся природа збудилася зі сну і раділа весні та співала пісень.
Наша знайома краплинка залишилася жити у річці. Вона спостерігала за природою гралася з рибками.
Настало літо. Сонечко пригрівало щораз більше і більше. Одного дня наша краплинка відчула, що їй дуже гаряче. Їй здалося, що вона помирає. Краплинка перетворилася у пару і стала підніматися вгору. Там у хмарах вона зустрілася з іншими своїми сестрами, які розповідали багато цікавого про те, що вони бачили на землі. Кожного разу з землі поверталися нові сестри та розповідали свої цікаві подорожі.
Минуло багато часу. Одного дня наша знайома побачила, що знову стала красунею сніжинкою. Танцюючи у танці вона розповідала сестрам-сніжинкам, які тільки-но народилися, як гарно на землі та, що їх чекають різні несподіванки.
(Запитання до дітей)
Діти хто скаже, що їх чекає? Які цікаві несподіванки?
У яких станах побувала наша знайома?
Який стан вам найбільше сподобався?
Які пори року згадуються у казці?
Молодці діти! А тепер виріжмо з паперу сніжинки та прикрасимо ними наші вікна. (Діти з допомогою вихователя складають та вирізають з білого паперу сніжинки).
Підсумок заняття
Порівняння домашніх і диких тварин
Програмний зміст. Уточнити з дітьми ознаки домашніх тварин: живуть разом з людиною, не бояться його, використовується ним у господарстві; людина піклується про домашніх тварин - створює їм усі необхідні умови життя. Показати, що домашні тварини відрізняються від диких - вони не пристосовані самостійно жити в лісі: не можуть будувати собі гніздо, добувати корм, не можуть добре захистити себе від ворогів.
Вправляти розумові вміння дітей: пояснювати, порівнювати, доводити, робити висновки, застосовувати знання в нових ситуаціях.
Матеріал до заняття. Картини із зображенням домашніх і диких тварин, дидактична гра" Домашні і дикі тварини".
ХІД ЗАНЯТТЯ
Частина I Вихователь просить назвати домашніх тварин. Виставляє картини із зображенням свині, уточнює особливості її життя. Потім також розмовляє про корову. Робить узагальнення: перераховує ознаки за якими корова і свиня ставляться до домашніх тварин.
Частина II Вихователь пропонує з'ясувати, чим дикі тварини відрізняються від домашніх. Показує картину з зображенням кабана і розповідає як він живе в лісі цілий рік. Потім пропонує дітям сказати, що буде зі свинею, якщо вона виявиться в лісі чи Зможе вона вижити? Узагальнює відповіді дітей: Свиня в лісі жити не зможе, тому що вона товста ( не може швидко бігати ), тому що вона світлого забарвлення ( її добре видно в лісі і влітку, і взимку на неї легко можуть напасти вовки ), вона загине від холоду і голоду так як не зможе сама круглий рік добувати корм і побудувати притулок, вона звикла до турботи людини про неї. Свиня - домашня тварина, а не дике.
Аналогічно проводиться порівняння лося і корови
Частина III Вихователь ділить дітей на дві команди, проводить гру - змагання " Хто більше дасть правильних відповідей ". Треба визначити, яке загадано тварина: домашні або дике, і довести відповідь. Вихователь запитує дітей строго по черзі з обох команд; за правильні відповіді даються фішки; виграє команда, яка набрала їх більшу кількість.
Вихователь одній команді загадує загадку:
Де він живе? В самій частіше,
Самої - самої цієї
Там гуляє, там і спить.
Там своїх дітей ростить.
Любить груші, любить мед,
Сладкоежкою має славу.
Але все сильніше він
Любить довгий міцний сон:
Ляже восени, а встане,
Лише коли весна настане. Хто це? (Ведмідь)
Після відповіді дістає ведмедика, садить його, просить слухати. Потім пропонує дітям пояснити, чому ведмідь відноситься до диким тваринам.
Другий команді загадує загадку:
В підпіллі, в комірчині,
Живе вона в нірці,
Сіра маленька.
Хто ж це?
(Мишка)
Вихователь вносить іграшку, каже, що це важке завдання - визначити: миша яка тварина - свійська або дика? Направляє міркування дітей задаючи питання: де вона живе? Боїться людини? Приносить йому користь? Дбає людина про неї? Роблять висновок: будинкова миша ( це її назва) зовсім не домашня тварина, а дике, яке добре пристосувалася жити біля людини, в його будинку.
Вважають окуляри, вітають переможців.
"З чим не можна в ліс ходити."
Мета: уточнити і закріпити правила поведінки в лісі.
Матеріал: картки із зображенням рушниці, сокири, сачка, магнітофон, сірників, велосипед......
Хід гри: Дорослий показує картку, а діти пояснюють, чому не можна брати ці предмети в лісі.
"Подорож по зимовому лісі".
Мета: формувати реалістичні уявлення про життя лісових рослин і тварин у зимовий час, розвивати розуміння, що на їхній спосіб життя і стан впливають умова, в яких вони знаходяться (холод, відсутність води, короткий день....)
Матеріал: 4 картки із зображенням дерев і кущів без листя,
ялинки, вкритими снігом.
Картка із зображенням зайців - біляка, вовка, лисиці, ведмедя, сороки,
білки.
Хід гри: грають 4 людини. Ведучий показує картку і питає:" Куди помістимо це тварина". Діти називають тварину і поміщають на карті в потрібне місце (ведмедя - у барліг, зайця - під ялинку або під кущик, сороку на гілку дерева і т. д.).
Виграє той, хто першим закриє всю свою карту.
"Захисники природи".
Мета: вчити дітей розрізняти хороші добрі вчинки від інших; виховувати бажання по - доброму ставиться до людей, до природи, вміння співчувати, співпереживати.
Матеріал: картки із зображенням лісу та водойми, де розкидане сміття, поламані гілочки у дерев, розорені гнізда... Маленькі картки, що зображують добрі вчинки у природі.
Хід гри: грають 4 людини, кожному з них роздають по 1 картці. Ведучий показує картку з тим чи іншим добрим вчинком ( наприклад, діти прибирають сміття, перев'язують гілочки..), запитує:" Кому ця картка?" Дитина бере картку і кладе на те місце, де необхідна ця допомога.
"Виправ помилку художника".
Мета: вчити розрізняти, де живуть різні тварини.
Матеріал: картки із зображенням: хліва, курника, стайні, свинарники, будинки, пташника, буди. Картки із зображенням , прикріплені до оселі. Наприклад, до курника - кінь, до свинарнику собаку і т. д.
Хід: Діти повинні знайти помилку і виправити її, тобто помістити тварину туди, де воно живе і назвати житло.
"Допоможи лісовим мешканцям".
Мета: уточнювати у дітей уявлення про лосях, про їх життя в лісі в зимовий час. Формувати уявлення про лісниках і їх діяльності - зимової підгодівлі тварин. Виховувати бажання робити добрі вчинки.
Матеріал: картки із зображенням лосів; птахів: синиць, горобців, повзиків, голубів; білки...
Хід гри: Вихователь піднімає картку з зображенням якого-небудь тварини і питає: "Як допомогти цій тварині?", (лосям - сіно, птахам - хлібні крихти, насіння, зерно..)
"Допоможи рослинам".
Мета: сприяти появі у дітей прагнення пошкодувати рослина, дієво допомогти йому.
Матеріал: картинки із зображенням рослин з листям, які пов'яли і рослин зі здоровими, красивими листям.
Хід: Ведучий запитує: "Як допомогти рослині". Діти відповідають (подрихліть землю, полити, протерти пил з листочків, пожаліти...).
"Допоможи тварині".
За аналогією з іграми:
"Допоможи лісовим мешканцям" і "Допоможи рослині".
"Поради Айболита".
Мета: виховувати у дітей потребу дбайливо ставиться до свого здоров'я.
Матеріал: картки із зображенням сонця, повітря, овочів, фруктів, зелені...
Хід: ведучий піднімає картку з картинкою і запитує: "Чим корисний цей овоч (наприклад)?". Діти відповідають. Перемагає той, хто дав найбільше правильних відповідей.
"Хто що любить?".
Мета: формувати навички дієвої готовність допомогти тварині (домашньому). Закріпити знання про особливості харчування домашніх тварин.
Матеріал: картки із зображенням домашніх тварин, картки із зображенням "частування".
Хід: Ведучий дістає картку з зображенням: риби, кістки... і запитує: "Хто це любить?".
(кішці - рибу, собаці кістку, свині - жолуді..)
"Кому потрібна вода?". Мета: закріпити знання дітей про те, що вода потрібна усьому живому.
Матеріал: великі картки із зображенням (у центрі) води. Маленькі картки із зображенням тварин, людини, рослин.
Хід: діти повинні викласти по колу маленькі картки і назвати кому потрібна вода.
"Циклограми розвитку".
(рибки, сови, дерева, метелики, сонечка).
Мета: уточнити знання дітей про стадіях росту і розвитку тварин і рослин.
Матеріал: для кожної тварини і рослини вирізаний круг з паперу. Маленькі картки, що зображають певну стадію розвитку тварини.
Хід: Діти повинні правильно викласти коло життя тварини і рослини, яке у них зображено. Перемагає той, хто зробить це першим.
"Хто де може існувати?"
Мета: навчити дітей розподіляти тварин, птахів в середовище їх проживання.
Матеріал: картки із зображенням луків, степів, північних районів. Картки із зображенням тварин і рослин.
Хід: Діти розподіляють тварин і птахів у середовище їх проживання.
"Природне співтовариство луки, ліси, водоймища, і степи".
Мета: навчити дітей правильно викладати ланцюг живлення. Пояснити, що в природі все взаємопов'язане.
Матеріал: картки із зображенням тварин і рослин.
Хід: діти повинні правильно викласти ланцюг живлення. Наприклад: лист - гусениця - птах.
Гра "Чомучка" для дітей 4-5 років
Мета гри: розширення словникового запасу, формування граматичного ладу мовлення, активізації комунікативних навичок дошкільнят.
Завдання:
- розширювати і активізувати словник;
учити утворювати форми знахідного, родового, давальної падежу;
- вправляти в узгодженні іменників та числівників в роді, відмінку і числі;
- вправляти у використанні родового відмінка іменників множини;
Гра може бути використана як частина НОД з/о «Мовленнєвий розвиток», для спільної діяльності з освітнім областям «Мовленнєвий розвиток» і «Пізнавальний розвиток», в індивідуальній роботі з дітьми.
Опис.
Ігрове поле виготовлено з прозорого пластика з шістьма кишенями для карток і круглим диском, розділеним на чотири сектори. Дисків три і вони є змінними. На першому диску умовні позначення: «око» (я бачу кого), «ноти» (співаю про кого), «подарунок» (подарую кому), «руки» (дружу з ким). В кишеньки вставляються картинки з різними зображеннями за темами: іграшки; птахи; професії; спорт; тварини; комахи і т.д.
На другому диску в кожному секторі різні цифри.
На третьому диску умовні позначення: «один коло» (однина), «кілька гуртків» (множинно число), «маленький квадрат» (маленький), «великий квадрат» (великий).
Хід:
Вихователь знайомить дітей з умовними позначеннями на диску («око», «ноти», «руки», «подарунок»). Звертає їх увагу на картинки на ігровому полі (наприклад, із зображенням іграшок). Пропонує розглянути і назвати їх. Пропонує одній дитині крутити диск, на яку картинку покаже стрілочка про цій картинці і розповісти (наприклад: бачу кубики, співаю про кубиках, подарую кубиках, дружу з кубиками).
Варіанти гри: Міняємо перший диск на диск з цифрами. Запропонувати дитині крутити диск, на якій картинці і цифри зупиниться про те розказати. Наприклад, стрілка зупинилася на цифрі 5 і картинки із зображенням літака. Дитина каже: «П'ять літаків» і т.д.
Ставимо третій диск з умовними позначеннями єдиного і множинного числа, величини. Наприклад - стрілка зупинилася на картинці «верблюд». Дитина говорить: «Один верблюд, багато верблюдів, маленький верблюд, великий верблюд» і т д. про всі картинки.
Знайомимо дітей з вогнем!
«Пригода в лісі»
Програмовий зміст: Ознайомити дітей з вогнем і його властивостями; розширити словниковий запас по темі пожежна безпека; закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі і правила поведінки при пожежі; навчити дітей орієнтуватися в проблемних ситуаціях; розвивати допитливість, пам’ять, логічна мислення; виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку та самостійність.
Хід заняття:
Вихователь загадує дітям загадку:
Шипить і злиться,
Води боїться.
З мовою, а не гавкає,
Без зубів, а кусає.
Як ви думаєте, про що ця загадка? (про вогонь)
Вихователь ставить у центр кола безпечний свічник і запалює свічку.
Вихователь: На вогонь можна дивитися безе кінця. Якщо на нього довго дивитися, то можна щось розгледіти.
(Діти дивляться і називають, що їм задається, що вони бачать ту чи іншу тваринку).
Вихователь: Діти, як вогонь допомагає людям?
(відповіді дітей).
Вихователь: Молодці, діти! Давайте піднесемо руку до свічки, що ви відчуваєте? (відповіді дітей). Але давайте подивимося, що може статися, якщо близько підійти до вогню.
(показ дослідів)
Дослід: показати дітям, що є невидиме полум’я і воно теж небезпечно. Піднести папір до полум’я свічки на відстані кількох сантиметрів, не торкаючись видимої частини полум’я. Через кілька секунд лист задимиться, з’явиться коричнева пляма, потім полум’я.
Висновок: Не можна близько підходити до вогню, можна обпектися. Не можна близько підносити до вогню предмети, вони можуть загорітися і нанести шкоду людині або стати причиною пожежі.
Вихователь: Щоб не сталася пожежа необхідно слідувати правилам пожежної безпеки. Потрібно пам’ятати завжди:
Де з вогнем безтурботні люди,
Там злетить у небо шар,
там завжди загрожувати нам буде
Злий пожар!
Дитина: А ми знаємо казку про небезпеку вогню. Хочете покажемо?
Драматизація казки.
Декорація лісу – гарна галявина, світить сонечко, стоїть хатина. Лине спокійна музика. на галявину , розглядаючи дерева і квіти, виходить Лісовичок з онучкою. Онучка в гарному вбранні з квітів і листочків. В руці тримає кошик.
Лісовичок.
Я дідусь Лісовичок,
борода із колючок.
Я по лісі походжаю,
кожну гілочку і листочок охороняю.
Онучка: Дідусева я онучка, як трос тиночку я гнучка. Квіти й трави я збираю, добру вже аптеку маю, хворим всім допомагаю!
(Онучка милується квітами, метеликом).
Лісовичок: Запам’ятайте, діти, правило лісу: «Природа жива і ми живемо доти, доки є природа. О! А що це за гамір у моєму лісі?
(З хатини вибігає вовченя, назустріч йому біжать лисеня і зайченя).
Вовченя: Мої батьки десь пішли у справах. А я біля плити надибав ось що. (показує сірникову коробочку)
Лисеня: Ти дивись! Яка гарна коробочка! А давай подивимось, що там всередині!
Зайченя: А може не треба? Ми ж не знаємо, що це таке! (До гурту підходить Лісовичок)
Звірята: Дідусь Лісовичок! Гляньте, що ми знайшли. Поясніть нам, що воно таке.
Лісовичок: Це, любі мої звірята,сірники. Для дітлахів - це небезпечна річ! Тільки дорослим можна ними користуватись, а в невмілих руках вони можуть привести до пожежі. Зрозуміло?
Звірята (разом). Так, зрозуміло. Ми їх не будемо чіпати.
Лісовичок з онукою виходить.
Лисеня: Пішов собі дідуган! (передражнює) У невмілих руках! А у нас вмілі! Не будемо його слухати, запалюй, Вовчику,
Зайченя: Не чіпайте сірників! Ви ж слово дали Лісовичку, а самі не дотримуєте його. А я так боюся вогню..!
Вовченя: Який же ти боягуз! недарма кажуть, що полохливий заєць і пенька боїться! А ми хоробрі! (сміються та граються з сірниками)
Імітація пожежі: змінюється декорація – зображено палаючий ліс; лунає тривожна мелодія, на звірятах накинуті червоні стрічки.
Звірята: Ой-ой-ой! Горить наше гарне хутро, ліс горить! Допоможіть! Рятуйте!
На галявину вибігають Лісовичок з онучкою.
Лісовичок: Поспішай, онучко! Зателефонуй 101, викликай пожежних, а я допоможу звірятам.
Лісовичок скидає з себе накидку і накидає на звірят.
Лісовичок: (показує на звірят)
З сірниками ці звірята захотіли, було, гратись.
Враз огонь схопився, хто де міг укрився.
Зрозуміли, всі малята: сірники не іграшка для малят.
Вихователь: Молодці, гарну казку показали, я впевнена все ви запам’ятали про небезпеку вогню. А повчальний мультик хочете переглянути? На стільці зручно сідайте і уважно переглядайте.
(Діти дивляться повчальний мультик про небезпеку вогню).
Вихователь: Нумо, в коло всі вставайте, гру цікаву починайте.
Фізхвилинка.
Ми в пожежників пограємо,
Швидко шланги розмотаємо.
Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.
(колові рухи руками перед грудьми)
Ось вогонь у нас горить,
Будемо його гасить (нахил тулуба вперед з витягнутими руками)
А тепер ми присідаємо,
Під дерева заглядаємо,
Чи ніхто там не лежить,
Дим розходиться умить (присідання).
Ось вогонь ми загасили,
На пеньки тихенько сіли,
Олівці до рук взяли,
Працювати почали .
Діти малюють на тему «Пожежа в лісі».
Дидактична гра «Чого не можна робити»
Мета: Збагачувати словник дітей новими словами на основі уявлень про довкілля. Продовжувати формувати систему знань про небезпеку. Учити переносити засвоєні лексичні навички у зв’язне мовлення.
Швидко пролетів «безпечний» час.
Я дуже рада, друзі, за вас!
Про небезпеку ви багато дізналися,
Міцні знання з ОБЖ показали.
Тільки запам’ятайте: мало знати –
Правила слід виконувати!
В гостях у дванадцяти місяців
Мета: учити правильно називати пори року, розповідати про їхні характерні особливості;виділяти найважливіші ознаки сезонів, місяців; ознайомити дітей з назвамимісяців, розповісти про походження назв місяців; розвивати кмітливість,пізнавальний інтерес, мислення, спостережливість; розвивати орієнтування вприродному оточенні; заохочувати дітей ділитись своїми думками, міркуваннями 'зіншими; виховувати інтерес до інформації природничого характеру, бажаннязрозуміти суть сезонних змін, взаємозв'язків між ними.
Матеріал: площинні зображення дівчат — пір року, ілюстрації до казки «Дванадцятьмісяців», серп.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь запрошує дітей у гості до чотирьох сестер, а що це за сестри, пропонує відгадати.
Вихователь
Білі сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях цих сидить сестриця
— Білокоса, білолиця,
В біле вбралася сама. Відгадали? Це ... (зима).
Вправа «За що ми любимо зиму»
Діти (за бажанням) розповідають, чому їм подобається зима.
Вихователь виставляє силует Зими.
Вихователь. За зимою йде наступна сестра.
Тільки сонечко пригріло —
І розтанув килим білий.
Все радіє, певно, зна —
В гості йде до нас ... (весна).
Вихователь. Чому люди кажуть: весна — наші батько і мати, хто не посіє, не буде збирати?(Відповіді дітей.) Вихователь виставляє силует Весни.
За весною йде третя сестра.
Розквітають в лугах квіти,
Зеленіють в лісі віти.
Все зелене, молоде...
За весною що іде?
(Літо.)
Вихователь. Ось вона — третя сестра. (Виставляє силует Літа.)
Вправа «Так чи ні»?
Вправа починається словами «це правда чи ні?».
... що влітку іде сніг? Що йде замість влітку?
... що влітку опадає з древ листя? Коли опадає?
... що влітку квітнуть проліски? Коли квітнуть?
... що влітку тане сніг? Коли тане?
... що влітку приходить Новий рік? Коли приходить?
Вихователь
А ось і четверта сестра на підході.
У садах, лісах блукає,
Все у жовте одягає,
Золотисту стеле постіль,
Жде сестрицю білу в гості.
Відгадали, хто це? ... (осінь).
Вихователь виставляє силует Осені.
Ось вони сестриці. Скільки їх? Яка вам більше до вподоби? (Відповіді дітей.)
У кожної сестри було по три сини.
Між собою ці сини один одному брати.
Із дванадцяти братів троє снігом все вкривали,
Троє сонцем зігрівали,
Троє сипали дощами,
Троє віяли снігами.
Як же звати цих братів?
(Місяці.)
Вихователь називає всі місяці року, виставляє ілюстрацію «Зимові місяці» (казка «Дванадцять місяців».)
Якої сестри це сини? (Зими.) Старший син — Грудень. Це перший місяць зими.
У грудні виють заметілі,
В містах і селах біло-біло.
Грудень-місяць рік кінчає,
Нас до свята наближає. До якого свята ми готуємося зараз? (До Нового року.)
Діти виконують хоровод новорічний або зимовий (на вибір вихователя).
Вихователь. Середній брат — Січень.
Січень — року перший син,
Носить одяг із зимових перлин,
Всіх морозами страхає,
Путь-доріжки замітає.
Свята січень нам дарує,
Всіх гостинцями частує.
Які свята дарує Січень? (Новий рік, Різдво, Водохреща.) Вихователь. Є в братів і менший брат. Звуть його Лю-тий-місяць.
Лютий — місяць дуже лютий:
Запитає, в чому взутий?
Ось мороз тріщить, лютує,
Враз — і сонечко чарує.
Хоч годинку,-хоч хвилинку,
А погріє нашу спинку.
Чому в лютому така примхлива погода? (Відповіді дітей.)У Весни теж троє синів. (Виставляє ілюстрацію «Весняні місяці»:) *
Вихователь. Перший — Березень.
Береза сережки свої розпускає,
Бо місяць березень наступає.
Чому березень так назвали?
Другий весняний місяць — Квітень. Як думаєте, діти, чому його так назвали? (Версії дітей.)
Квітень, квітничок, квітарик,
Про весну співа дударик.
Всюди квітнуть первоцвіти,
У верби зелені віти.
Вихователь. Менший син Весни — Травень. А цей, як гадаєте, чому так називають?
Зеленіють всюди трави,
То іде веселий травень.
Яка пора року іде після Весни? У Літа троє є синів.— Червень, Липень і Серпень. (Ілюстрація «Літні місяці».) Як настав цей літній місяць,
Все росте у нас навколо,
Ягідки почервоніли,
Спіє в полі щедрий колос.
Вихователь. Які червоні ягідки люблять діти? Далі іде місяць Липень.
У липні липа розцвітає,
Скрізь пшениця поспіває.
Час купатись, засмагати,
Щоб себе загартувати!
Яке дерево зацвітає в липні? Так, липа, тому цей місяць так зветься. (Пропонує понюхати цвіт липи засушений та зробити чай із липи з медом. Помічник вихователя йде робити чай.)
Вихователь. Найменший місяць літа — Серпень.
Серпень серпиком збирає
Хліба стиглі урожаї. Що таке серп? (Демонстрація серпа.) Він гострий, ним легко зрізати колоски.
Яка пора року йде за літом? (Осінь.) У осені теж троє синочків, найстарший із них Вересень.(Ілюстрація «Осінні місяці»-.)
Вересень. Громи стихають,
Птахи у вирій відлітають.
Відчиняє двері школа:
Сміх дзвінкий луна довкола.
Вихователь. Коли діти йдуть до школи? У якому місяці? Першого вересня в садочках, школах, всюди, де навчаються, діти і дорослі святкують День знань.
Середній осінній брат зветься Жовтень. Чи здогадались ви, чому саме?
Жовті дерева, жовті поля, Жовтою ковдрою вкрита земля. Жовтень. Перший морозець. Вже теплу настав кінець.
Які кольори дарує нам жовтень? Останній син осені називається Листопад.
Краплі з неба, дахів, стріх,
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів без листя сад.
Прийшов місяць ... (листопад).
Вихователь. Здогадалися, чому листопад так.зветься?
Непомітно мине час. Різні зміни дивовижні Відбуваються круг нас.
От зима, весна та літо,
Осінь, потім знов зима...
Кожен місяць, кожну пору
На землі нове вбрання...
Глянь навколо оком пильним
І побачиш зміни ці. Ось повільно, неухильно
Йдуть по черзі місяці.
Який місяць вам запам'ятався найбільше? Намалюйте вдома один із місяців та влаштуємо вернісаж місяців.
Комментариев нет:
Отправить комментарий