«Бідне дитя, якщо воно виросло не зірвавши польової квітки,
не помявши на волі зеленої трави! Ніколи вона не розвинеться
тією повнотою і свіжістю, до якої здатна людська душа».
К.Д.Ушинський
- Заняття по ознайомленню дошкільників з природою"Кріт"
- Заняття по ознайомленню з природою "Метелики"
- Заняття по ознайомленню з природою "Богомол"
- Заняття по ознайомленню з природою "Божа коровка"
- Заняття по ознайомленню з природою "Жужелиця"
- Інтегроване заняття у 2-й молодшій групі «Про кішок і котів»
- Бук, конспект заняття з рідної природи у старшої (підготовчої до школи) групи
Доречними у роботі по ознайомленню дітей дошкільного віку з природою та погодою будуть куточки природи та погоди
Ознайомлення дітей з природою — одно із головних засобів їх розвитку. В процесі його розширюється орієнтація дітей в навколишньому середовищі, формуються пізнавальні здібності, виховується відповідне відношення до природи. Ознайомлення дітей з природою пропонує дати їм відповідний об’єм знань про предмети, явища неживої і живої природи, виховання інтересу і любові до неї.
Ознайомлення дітей дошкільного віку зі світом природи є найважливішим засобом формування гармонійної, всебічно розвиненої особистості, що володіє знаннями й навичками екологічно доцільної поведінки в природі.
Педагогічний навчально — виховний процес повинен бути спрямований на формування таких психологічних властивостей особистості, як потреба в спілкуванні з природою, інтерес до пізнання її законів, мотиви поведінки і діяльності по охороні природи, переконання — в соціальній обумовленості відношення людини до природи, в необхідності управління природними явищами.
Слід комплексно реалізовувати завдання екологічного виховання, а саме:
• виховування гуманного ставлення до природи;
• формування системи екологічних знань та уявлень про природу;
• розвиток уміння бачити і відчувати красу, привабливість кожного елемента довкілля; милуватися і захоплюватися ними;
• включення у посильну еколого-зорієнтовану діяльність.
Вирішення цих завдань забезпечить активне спілкування дошкільнят з природним довкіллям і сприятиме їх соціалізації
Планування роботи по ознайомленню з природою:
1. При доборі матеріалу з природою, потрібно враховувати принцип доступності і науковості – відомості про рослини, тварини, явища живої та неживої природи, які повинні бути зрозумілі дітям, враховуючи їх вікові можливості.
2. Наукове пізнання світу відбувається тоді, коли даються правильні уявлення і показується почуттєвий досвід дошкільників, зв’язки і причини залежності між об’єктами і явищами.
3. При доборі матеріалу, враховується принцип енциклопедичності – Добір матеріалу з галузей природознавства.
4. Краєзнавчий принцип – не обмежує вивчення природи лише місцевим матеріалом, а також з об’єктами, яких немає у даній місцевості – ознайомлюють за допомогою наочних посібників.
Методи та форми ознайомлення дітей з природою В процесі ознайомлення дітей з природою в дитячому садку використовують різні методи:
· наочні (спостереження, розгляд картин, демонстрація фільмів);
· практичні (дослід, ігровий метод, праця);
· елементарні (досліди);
· словесні (розповіді вихователя, читання художніх творів, бесіди) Найкращий результат дає спостереження.
КОНСПЕКТИ ЗАНЯТЬ ПО ОЗНАЙОМЛЕННЮ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПРИРОДОЮ
Конспект заняття «І в саду, і на городі»
Конспект заняття з рідної природи «Природа твій друг – коли ти добре знаєш її»
Конспект узагальнюючої бесіди з природи «Що нам осінь принесла?»
Конспект заняття «Вода в нашому житті»
Конспект інтегрованого заняття «Є різні довкілля на нашій землі»
Конспект інтегрованої гри-змагання з екологічного виховання «Дізнаємось більше про природу»
Конспект інтегрованого заняття «Охорона довкілля – справа кожного»
Конспект інтегрованого заняття з екологічного виховання та мовленнєвого розвитку «Пошук лісової книги»
Конспект заняття з природи «До краси можна торкнутися тільки серцем»
Конспект комплексного заняття з природознавства і валеології«Природа – наш дім, бережімо його»
Конспект заняття з ознайомлення з природою «Лісові пригоди»
«Кожен день у дитячому садку, коли справа ведеться розумно, розширює дитячий світогляд, збуджує увагу й цікавість. Кожен час – весна, зима, осінь – викликає свої розмови, свою працю»
С.Ф. Русова
Ознайомлення дітей дошкільного віку зі світом природи є найважливішим засобом формування гармонійної, всебічно розвиненої особистості, що володіє знаннями й навичками екологічно доцільної поведінки в природі.
ЕЛЕКТРОНННІ ПІДРУЧНИКИ:
ЕЛЕКТРОНННІ ПІДРУЧНИКИ:
Комментариев нет:
Отправить комментарий