Суть інтерактивного методу навчання полягає в тому, щоб заперечити домінування однієї думки над іншою.
Під час занять, ігор, вправ з використанням інтерактивних методів йде постійна активна взаємодія дітей з вихователем, дітей один з одним. Вихователь в цих видах діяльності виступає рівноправним учасником.
З дітьми дошкільного віку можна використовувати такі інтерактивні методи:
— мікрофон;
— дебати;
— удвох;
— ланцюжок;
— снігова куля;
— асоціативна квітка;
— діалог;
— синтез думок;
— мозковий штурм;
— акваріум.
Метод «мікрофон» — діти стають в коло, у вихователя мікрофон (він може бути іграшковий або імітація). Вихователь задає питання, кожна дитина висловлює свою думку.
Правила:
- Діти по черзі передають «мікрофон».
- Говорити має право тільки та дитинка, яка тримає мікрофон.
- Відповіді не обговорюються і не аналізуються.
Теми для обговорення: «В якому будинку ми живемо?»; «Чому дорослі завжди праві?»; «Звідки приходить сонце?»; «Що потрібно для життя людині?».
Метод «дебати» — застосовується, найчастіше, коли всі діти намагаються вирішити одну проблему. Але існує багато варіантів її розв’язання: як позитивного, так і негативного його змісту.
Правила:
- Чітко формулювати свою точку зору.
- Усі твердження мають бути аргументовані.
- Дебати продовжуються поки будуть виникати нові ідеї.
Теми для обговорення: «Чому люди не літають?»; «Чому ліс – це аптека?»; «Що таке Всесвіт?».
Метод «удвох» — діти за власним бажанням утворюють пари і виконують запропоноване завдання.
Правила:
- Намагатися вислухати партнера.
- Не коментувати вислови.
- Не заперечувати думку.
Вправа «Добрий ранок, друже» — діти діляться своїм настроєм і вирішують, як його можна покращити.
«Як я провів вихідний день»; «Я тобі – а ти мені»; «Один розум добре, а два краще» (українське прислів’я).
Метод «ланцюжок»— діти обговорюють запропоновану тему і тим самим утворюють послідовність подій.
- Давати поради.
- Давати оцінку в кінці завдання.
- Намагатися зацікавити своєю відповіддю.
Теми для обговорення: «Моя сім’я»; «Чарівний потяг»; «Що з чого?» (Наприклад: дерево – дерево високе, високим буває будівля, будівля із цегли, цегла буває червона…).
Метод «снігова куля» — група ділиться на команди. Домовляються між собою хто, яку дію буде виконувати.
Правила:
- Чітко домовитися про свою роль.
- Не ображати один одного.
- Споруда повинна триматися.
Гра: «Збудуй снігову бабу»; «Будинок моєї мрії»; «Квітка для Білосніжки».
Метод «асоціативна квітка» — діти поділяються на групи. Кожній підгрупі дається серединка з завданням від квітки. Діти добирають пелюстки, виконуючи завдання.
- Домовлятися між собою.
- Не можна втручатися до іншої групи дітей.
- Обґрунтовувати свою думку.
Завдання: «Перша квіточка весни»; «Вітаміни наші друзі»; «Про безпеку пам’ятай!»
Комментариев нет:
Отправить комментарий